Denne tekst er alene henvendt til dig der importerer, producerer, eller sælger e-cigaretter!
Mange danske virksomheder har adopteret e-handel
Vinterhalvåret er ved at nå ind i sin sidste fase, og som butiksejer er det lige så stille ved at være tid til at omstille sig til, at man nu skal i gang med blive klar til foråret. Det kan for nogle brancher selvsagt have særdeles stor betydning; for andre butikker, fx dem som forhandler e-væske, nikotinbase og lignende produkter, oplever man nærmest ingen forskel imellem sæsonerne. Læs mere om emnet herunder.
Uanset om man er fysisk butiksejer, eller har sig en webshop hvor man fx forhandler e-væske, legetøj eller møbler, vil man uden tvivl opleve at forskellige sæsoner byder på forskellige volumener af salg. De fleste møbelforretninger med et sortiment af havemøbler vil helt sikkert kunne fortælle, at salget af havemøbler ikke så overraskende peaker omkring de tidlige forårsmåneder. Omvendt vil man som webshopejer generelt opleve, at kunderne nok især vælger e-handels vejen i vinterhalvåret. Man er trods alt mere tilbøjelig til at gå ned i den lokale forretning og handle, når vejret er lidt mere medgørligt, end hvis det regner og blæser udenfor. Derfor kan det godt være en fordel som butiksejer, at man forbereder sig på perioder med mindre salg i butikken, så disse ikke ender med at komme bag på én. Igen uanset om man forhandler e-cigaretter, legetøj, møbler, eller noget helt fjerde.
Internettet åbner op for mange nye forretningsmuligheder
Som webshop ejer kan det godt være lokkende at køre med den samme forside hele året rundt. Kunderne der kommer forbi ens forretning, køber jo bamser, nikotinbase eller sofaborde året rundt alligevel, ikke sandt? Faktisk kan det godt betale sig, at lave lidt ændringer i layoutet, og peppe siden lidt op. Et klassisk eksempel vil være lidt julepynt i december, men kan også være et par forårsblomster om foråret, etc. Det giver et billede af en webshop der tages hånd om, og hvor et dedikeret team af medarbejdere arbejder flittigt bag facaden; til forskel fra en helt statisk side, som aldrig skifter udseende. Uanset om man sælger produkter som e-væske og nikotin base, eller bilradioer og vinterdæk, kan denne slags små ændringer sagtens have betydning.